A Google egy tőzsdei cég és mint tudjuk ebben az iparágban a legfontosabbak a szép színes-szagos, felfelé ívelő grafikonok. A Kereső Hálózat tökéletesen táplálja ezt a célt, hiszen itt a hirdetőknek egymásra kell licitálniuk a legjobb pozíciókért. Éppen ezért sok helyen, ahol már nagyon elszabadultak a Cost per Click-ek, nem futtatnak kereső kampányokat a Google Ads kampánykezelők, hanem olcsóbb forgalmi forrásokat vonnak be a kampánystruktúrákba, mint például a Display, YouTube, Facebook, Seo vagy a különböző E-DM kampányok. De nézzük is meg pontosan miről is van szó:

 

 

Ma jelenleg az Egyesült Királyságban angol nyelvi célzással a “play live black jack online” kulcsszóra a Google kulcsszótervezője 42 964 Ft-ot prognosztizál, amíg a “live roulette” kulcsszóra 42 137 Ft-ot (forrás: ads.google.com/aw/keywordplanner). bizonyos időszakokban ezek a kattintási díjak még magasabbak is lehetnek tekintve, hogy a jobban teljesítő időszakokban pozitív ajánlatkorrekciókat is használnak a hirdetők.

Magyarországon is résen kell lennünk, mert itthon sem ritkák a több ezer Ft-ba kerülő kattintások. Ezekért a kulcsszavakért itthon is elég borsos árat kell, hogy fizessünk:

 

 

Jól láthatóan határ a csillagos ég, ha egy nagy valószínűséggel ROI (return on investment) pozitív kattintást szeretnénk megszerezni a Google keresésekből. Ami elgondolkodtató inkább, hogy milyen profitrátával dolgozik az a cég, akinek megér közel 43 000 Ft-ot egy kattintás. :)