A minőségi mutató vagy quality score egy 1-től 10-ig terjedő szám, amit kulcsszószinten határoz meg a Google Ads. Ez a szám szerves része az aukciónak, ami lezajlik a hirdetők között másodperc tört része alatt, amikor valaki beír egy keresendő kifejezést. A rendszer ilyenkor a beállított Max CPC-t megszorozza a QS-el, amiből lesz az ún. Adrank, és értelemszerűen akinek a legmagasabb az Adrank-je, az kerül az első hirdetői pozícióba.

Nézzük meg miből is áll ez a szám?

  1. CTR: várható átkattintási arány
  2. Hirdetés relevanciája: kulcsszóreleváns szövegek és landing page-k
  3. Céloldallal kapcsolatos élmény: elsősorban Analytics statisztikák
  4. Extensions: bővítmények megléte
  5. Mobilra optimalizáltság és mobilos betöltődési sebesség

Részben ettől is működik ilyen kiválóan ez a hirdetési rendszer, hogy nem egyértelműen csak a CPC-k számítanak. Továbbá ne feledkezzünk meg a QS másik fontos szerepéről… Az árazásban is fontos szerepe van, hiszen sosem a beállított CPC-t fogjuk fizetni, hanem az utánunk következő hirdető Adrank-jét osztja le a rendszer a mi minőségi mutatónkkal, így annál olcsóbb lesz egy kattintás minél nagyobb a QS.

Hogyan is néz ki ez a gyakorlatban?

Hirdetők Max CPC QS AdRank Katt. ktg.
1. 100 10 1000 90 Ft
2. 150 6 900 80 Ft
4. 160 3 480 66,6 Ft
4. 200 1 200 Min. ktg. ~40 Ft

A minőségi mutatóra vonatkozó fejlesztéseknek így kifejezetten kell figyelnie a Google Ads kampánymenedzsentet végzőknek, így a munka része a webfejlesztési munkálatokatoknak is. A Google Ads felületén ezek a számok mindenkinek elérhetőek, ha új oszlopokat szúrunk be a “Kulcsszavak” lapon.